Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
! 04. 11. 2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
17. 01. 2016 (Jel.) Rok 2016 s novými a novějšími krystaly od kolegy Pavla!
17. 01. 2016 (Jel.) Nabídka knih z oborů matematiky, fyziky, chemie
23. 10. 2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 01. 04. 2017 06:22

vanok
Příspěvky: 12319
Reputace:   698 
 

Problem, ale pre koho?

Pozdravujem,
Treba nast dlzku strany stvorca ABCD ak mame jeden jeho vnutorny bod M a vieme, ze AM=1,  BM=2 a CM=3.


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#2 01. 04. 2017 14:11

vanok
Příspěvky: 12319
Reputace:   698 
 

Re: Problem, ale pre koho?

Pre strednu skolu.
Vhodne otocenie 90 st. okolo B moze pomoct.


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#3 01. 04. 2017 15:12 — Editoval akdar (01. 04. 2017 15:12)

akdar
Příspěvky: 91
Reputace:   
 

Re: Problem, ale pre koho?

↑ vanok:
ahoj,
mohla bych poprosit o malou nápovědu, zdá se mi, že jsem ve slepé uličce. Otoční mě napadlo, mám tedy čtyřúhleník A(C)MBM´, u vrcholu B pravý úhel,  uhlopříčka MM´ má $\sqrt{8}$ úhel BMM´ = 45°. A dál ani ťuk :(
Děkuji

Offline

 

#4 01. 04. 2017 16:13 — Editoval jarrro (02. 04. 2017 08:20)

jarrro
Příspěvky: 4754
Škola: UMB BB Matematická analýza
Pozice: doktorand
Reputace:   268 
Web
 

Re: Problem, ale pre koho?

Stačí riešiť sústavu $m_1^2+m_2^2=1\nl
\(a-m_1\)^2+m_2^2=4\nl \(a-m_1\)^2+\(a-m_2\)^2=9$


MATH IS THE BEST!!!

Offline

 

#5 01. 04. 2017 16:15 — Editoval vanok (01. 04. 2017 16:17)

vanok
Příspěvky: 12319
Reputace:   698 
 

Re: Problem, ale pre koho?

Ahoj ↑ akdar:,
Zacni z nacrtom.  ( geogebra)
Otoc a pozoruj potom stvorec ABCD a jeho obraz ( su mozne dve otocenia, vyber to ktore ti umozni vyuzit vhodne trojuholniky ... a zname vety).


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#6 01. 04. 2017 16:20

vanok
Příspěvky: 12319
Reputace:   698 
 

Re: Problem, ale pre koho?

Pozdravujem ↑ jarrro:,
Pochopitelne aj to je mozna dobra cesta.
Dakujem o tvoj zaujem o toto vlakno.


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#7 01. 04. 2017 19:27

vanok
Příspěvky: 12319
Reputace:   698 
 

Re: Problem, ale pre koho?

Poznamky. 
1.Moze   byt prakticke pracovat s dlzkami x, 2x,3x miesto 1,2,3.
2. Ked uz mate problem v "oku" mozte urcit $\sphericalangle  AMB $


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#8 01. 04. 2017 23:20

akdar
Příspěvky: 91
Reputace:   
 

Re: Problem, ale pre koho?

↑ vanok:
děkuji moc, po hodině! koukání (a otočení na obě strany!) jsem to vykoukala - určila AMB a pak kosinovou větou :)
Teď vidím, že vážně stačilo jen to jedno, jsem slepá jak patrona, tak jednoduchý příklad :)

Offline

 

#9 01. 04. 2017 23:36

akdar
Příspěvky: 91
Reputace:   
 

Re: Problem, ale pre koho?

↑ jarrro:
děkuji, za další řešení :)

Offline

 

#10 02. 04. 2017 02:42

vanok
Příspěvky: 12319
Reputace:   698 
 

Re: Problem, ale pre koho?

Pozdravujem ↑ jarrro:,
Tvoj system by sa mal pisat takto
$m_1^2+m_2^2=1\nl
\(a-m_1\)^2+m_2^2=4\nl \(a-m_1\)^2+\(a-m_2\)^2=9$
(Pisem z mobilu ako iste aj ty, a skoda ze nemozme tu pouzit geogebru co by bolo uzitocne aj na visualne overenia)
A tak $a=\sqrt{5+2\sqrt 2}$ , co da aj metoda otocenim.


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#11 02. 04. 2017 02:46 — Editoval vanok (02. 04. 2017 03:44)

vanok
Příspěvky: 12319
Reputace:   698 
 

Re: Problem, ale pre koho?

A $\sphericalangle  AMB $ ako ste ho hladali?


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#12 02. 04. 2017 08:22 — Editoval jarrro (02. 04. 2017 08:22)

jarrro
Příspěvky: 4754
Škola: UMB BB Matematická analýza
Pozice: doktorand
Reputace:   268 
Web
 

Re: Problem, ale pre koho?

↑ vanok:ahoj opravil som preklep díky


MATH IS THE BEST!!!

Offline

 

#13 02. 04. 2017 10:41

pietro
Příspěvky: 4174
Reputace:   177 
 

Re: Problem, ale pre koho?

↑ vanok: Ahoj,

Geogebru do Android mobilu už možno stiahnuť z Google play.....

Offline

 

#14 02. 04. 2017 11:29 — Editoval akdar (02. 04. 2017 13:09)

akdar
Příspěvky: 91
Reputace:   
 

Re: Problem, ale pre koho?

↑ vanok:

http://forum.matematika.cz/upload3/img/2017-04/24983_%25C4%258Dtverec%2B2.png


Spojením bodu M a $M_{3}$ Vznikne rovnoramenný pravoúhlý (při vrcholu B) trojúhelník, tudíž úhlel BM$M_{3}$ je 45°, úhle AMB je tedy 180 - 45 = 135° 
nebo je to špatná úvaha?

Offline

 

#15 02. 04. 2017 11:48 — Editoval vanok (02. 04. 2017 12:21)

vanok
Příspěvky: 12319
Reputace:   698 
 

Re: Problem, ale pre koho?

Ahoj ↑ pietro:,
Dakujem za radu. 
Ale pre iPhone nic zadarmo nemas.  Skoda.
Viem, ze pre iPad to existuje.


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#16 02. 04. 2017 12:05

vanok
Příspěvky: 12319
Reputace:   698 
 

Re: Problem, ale pre koho?

Ahoj ↑ akdar:,
Ano. A mas to bez komplikovanych vypoctov.


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#17 02. 04. 2017 12:12

vanok
Příspěvky: 12319
Reputace:   698 
 

Re: Problem, ale pre koho?

A teraz keby ste chceli v lubovolnom stvorci ABCD narysonat bod M, tak aby AM=x,  BM=2x a CM=3x.
Ako by ste to urobili.
(Pozor:Len Euklidovske konstrukcie povolene )


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#18 02. 04. 2017 12:29

misaH
Příspěvky: 8575
 

Re: Problem, ale pre koho?

↑ akdar:

Rovnostranný pravouhlý trojuholník neexistuje.

Offline

 

#19 02. 04. 2017 13:10

akdar
Příspěvky: 91
Reputace:   
 

Re: Problem, ale pre koho?

↑ misaH:
děkuji, už jsem to opravila

Offline

 

#20 02. 04. 2017 14:54

vanok
Příspěvky: 12319
Reputace:   698 
 

Re: Problem, ale pre koho?

↑ vanok:
Nasmerovanie na jednu moznu cestu
Ak vieme, ze $\frac {NB}{NA}=2$ tak geometricke miesto takych bodov N co splnuju danu rovnost je.....


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#21 02. 04. 2017 18:07 — Editoval vanok (03. 04. 2017 13:06)

vanok
Příspěvky: 12319
Reputace:   698 
 

Re: Problem, ale pre koho?

Na tuto otazku zatial nikto neodpovedal. 
Ak mame v situacii problemu AM,  BM a  CM. Je mozne urcit DM?
Mozte pouzit:
vdaka Pythagorovy najdite  vztah medzi $AM^2  BM^2 ,  CM^2, DM^2$
Zvysok je automaticky.


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#22 02. 04. 2017 22:00

akdar
Příspěvky: 91
Reputace:   
 

Re: Problem, ale pre koho?

↑ vanok:
ahoj,
otázka inspirovala, ale navzdory nápovědě vůbec netuším jak na to. Nedokážu bod M narýsovat v libovolném čtverci. Jen naopak - čtverec podle bodu M.

http://forum.matematika.cz/upload3/img/2017-04/63093_%25C4%258Dtverce.png

Můžu zase poprosit o nápovědu.
Děkuji

Offline

 

#23 02. 04. 2017 22:06

Cynyc
Příspěvky: 175
Reputace:   16 
 

Re: Problem, ale pre koho?

↑ vanok: Přiznám se, že nevidím, proč by měl být úhel AMM_3 přímý.

Offline

 

#24 02. 04. 2017 22:16

akdar
Příspěvky: 91
Reputace:   
 

Re: Problem, ale pre koho?

Dávám nový obrázek, se správným  popisem vrcholů.

http://forum.matematika.cz/upload3/img/2017-04/64181_%25C4%258Dtverce%2Bnov%25C3%25A9.png

Offline

 

#25 02. 04. 2017 22:32 — Editoval vanok (02. 04. 2017 22:50)

vanok
Příspěvky: 12319
Reputace:   698 
 

Re: Problem, ale pre koho?

Dalsia pomoc ↑ akdar:
Tu ↑ vanok: som myslel na Apollonius-ove kruznice.
( ked som pisal pre koho? Myslel som na stredoskolakov z inej doby, dnes to asi bezny stredoskolak ani nepocul)
Dve vhodne kruznice ti urcia hladany bod....

Pokial by si mala chut tak by si mohla skusit aj to ze si dokazala, ze uhol AMB je 135 stupnov.... a pouzit  vhodnu rovnolahlost.
(To  preto som pisal v navode : jedna mozna cesta...)
↑ Cynyc: to pises o tomto ↑ akdar:.
Kolegina ti to iste vysvetli z radostou (ma to suvis s tym, ze ide o otocenie o pravy uhol). 😄


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson