Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
! 04. 11. 2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
17. 01. 2016 (Jel.) Rok 2016 s novými a novějšími krystaly od kolegy Pavla!
17. 01. 2016 (Jel.) Nabídka knih z oborů matematiky, fyziky, chemie
23. 10. 2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#51 13. 05. 2018 13:13

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 29728
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   89 
 

Re: Maturita

↑↑ MichalAld:  :-) konám to ze zcela zištných pohnutek - hodí se mít pohledávky u géniů. 

↑↑ MichalAld: s tím se bude potýkat více náboženství (obdobný názor jsem slyšela od studentky z Thajska, že spíše jde o dodržení národní tradice, než o vnitřní soulad s deklarovaným náboženstvím). Turecko je v tom (s ohledem na předchozí vývoj a na budoucí záměry) je daleko více vystaveno snahám různých skupin prosazovat své.
Možná to plyne také, že přitažlivost vnější stránky náboženství (budovy, texty, obřady) je vytlačována jinými snadno dostupnými a výraznými prvky moderní kultury, byť vnitřní potřeba víry a vytváření ideálů přetrvává. Nakolik správně na to dokáže zareagovat náboženská nebo jiná "instituce", to je otázka. Poslouchala jsem před časem cyklus přednášek muslimské psycholožky (VŠ vzdělaná mladá žena, 3 dětí, aktivní práce) k různým rodinným otázkám, bylo to především směrováno na ženy. A všude, kde má nastoupit vnitřní přesvědčení, síla, vybudovaný názor, zformulovala náboženskou formulaci (z mého pohledu to může působit jako taková záchranná berlička, ale pokud pomůže, proč ne).

Ale to je takový tenký led, jen snad další doplnění ke vztahu "občan - stát".

↑↑ jarrro: já už rozumím. Ty mluvíš o speciálních gymnáziích se zaměřením (matematika nebo přírodní vědy nebo jazyky) a tak se ty školy také deklaruji. Viz u nás v okolí GMK Bílovec (třídy se zaměřením na matematiku) nebo zde na fóru velmi známá Jaroška. Pro Tebe je již neaktuálně (zatím, než budeš řešit studium dětí :-)), ale v tomto směru jsi zjišťoval situaci na Slovensku? I když asi není problém si zařídit studium na některém gymnáziu v ČR, tak či tak to bude spojeno s bydlením na intru.
Já mám na mysli gymnázia, kde deklarováno všeobecné vzdělání (viz náš favorizovaný ústav), mohu to samozřejmě ovlivňovat jako rodič (při volbě seminářů), aby volba zůstala všeobecně, ale nejde to úplně (milý syn není totéž, co hodná dcera :-)).

↑↑ vanok: děkuji, také jsem to tak pochopila, ale raději si to ještě otázkou na závěr příspěvku upřesňuji. Tedy to je ten lepší stav, že báze je v profesních středních školách. Bohužel přechod na formu Bc. oborů vytvářených na VŠ je cesta nedobrá. Rozdělení VŠ na 2 stupně má smysl, pokud první stupeň vytváří teoretickou bázi a pro druhý stupeň lze zvolit specializaci.
Nemá však smysl, když Bc. obor jen supluje a vytlačuje profesní přípravu na kvalitních SŠ profesních školách a ještě horší je, když Bc. obor vytváří zcela nepoužitelné obory studia. Hlavně, že to má titul.

Nárůst počtu osob s maturitou je pochopitelný. Není to jen z důvodu, že méně lidí bylo schopných, ale byla menší tradice, menší vliv rodin, horší sociální prostřední a možností. Znám dost lidí, kdo šel na učiliště, protože, to bylo sociálně zvýhodněno + rodina si to tak představovala a jinou možnost neviděla. Později, když se dostali na pozice mistrů, technologů, vysoce kvalifikovaných dělnických a laboratorních pracovníků, tak si maturitu dodělali.
Dnes také vidím větší poptávku speciálních znalostí i na místech, kde se to dřív nepředpokládalo (zdravotní sestřička používá několik počítačových programů, složité dávkovací zařízení pro léčiva, kadeřnice musí umět pracovat se rozsáhlým spektrem chemických látek a přístrojového vybavení, instalátor využívá diagnostickou techniku), o tradičních profesích ani nemluvím. Nakonec i nabídka učilišt s maturitou stoupá. Toto je cesta profesní přípravy, ne výroba Bc. na VŠ.

↑↑ MichalAld: z čeho to tvrzení pramení? Je Vám, nebo dětem upírána možnost vzdělání? My v Opavě jsme nějaká jiná ČR, že máme těch možností tolik :-)     

A ještě zpět k češtině - nevidím důvod to dramatizovat, stačí se podívat na statistiky výsledků a analyzovat trochu. Ještě by nebylo špatné najít počet zkoušených, kdo nesložil 2 povinné zkoušky.

K argumentům ještě přidám, že pokud člověk nastupuje (nebo dává dítě) do školy, tak je srozuměn s programem a se způsobem hodnocení výsledků. Když se to nehodí, tak tam jednoduše dítě nedám. Pokud dítě prokazatelně je hendikepováno ve smyslu ČJ, tak i toto je zohledněno.

Já se loučím v diskusi minimálně do pondělních večerních hodin, je třeba vydobýt z technických géniů jednu opravu, tak se mi to snad i povede. Zdravím.

Offline

 

#52 13. 05. 2018 13:59

MichalAld
Příspěvky: 618
Reputace:   18 
 

Re: Maturita

jelena napsal(a):

↑↑ MichalAld: Já se loučím v diskusi minimálně do pondělních večerních hodin, je třeba vydobýt z technických géniů jednu opravu, tak se mi to snad i povede. Zdravím.

No vidíš, ještě se je naučíš mít ráda...

Offline

 

#53 13. 05. 2018 15:00

vlado_bb
Moderátor
Příspěvky: 3286
Škola:
Reputace:   94 
 

Re: Maturita

Necakal som, ze aj tu sa vyskytnu ludia, ktori budu spochybnovat nutnost spravne ovladat jazyk. Je pravda, ze aj text s hrubymi gramatickymi chybami sa da pochopit. Presne tak sa aj v restauracii sa clovek moze najest rukami a ignorovat pribor. Az na to, ze ho budu v jednom aj druhom pripade povazovat za nekulturnu kreaturu.

Offline

 

#54 13. 05. 2018 15:37 — Editoval MichalAld (13. 05. 2018 15:37)

MichalAld
Příspěvky: 618
Reputace:   18 
 

Re: Maturita

↑ vlado_bb:
Na druhou stranu - když jde třeba o toho kuchaře co v restauraci vaří - pokud ten pokrm, co ti za těžké peníze připraví, nebude k jídlu, těžko tě asi uklidní, že dotyčný kuchař zná všechny básníky z doby národního obrození, a dokonce i názvy jejich děl.

Zatímco když ti chutnat bude, myslím že ti bude úplně ukradené, že dotyčný ani neumí česky.

To je další věc - když třeba přijede nějaký zahraniční lékař-specialista na konzultaci k nějakému případu, nikoho vůbec netrápí, že neumí česky ani slovo, a nezná jediného českého autora. A nikdo ho za "nekulturní kreaturu" nepovažuje.

Offline

 

#55 13. 05. 2018 16:07 — Editoval MichalAld (13. 05. 2018 22:40)

MichalAld
Příspěvky: 618
Reputace:   18 
 

Re: Maturita

↑ vlado bb:
No a když už jsme u těch "hrubých gramatických chyb", ono by se taky nic nestalo, když by se syntax českého jazyka trochu zjednodušil. Jako že by se třeba to "tvrdé y" přestalo používat úplně, nebo se nechalo jen po tvrdých souhláskách. Užitek z toho žádný není (v mluvené řeči se to vůbec nerozlišuje), a jsou země (buď Slovisnko nebo Chorvatsko, možná taky obě), kde to tak mají a nikdo na to neumírá.

Ten trend, že se věci postupně zjednodušují, je znát dlouhodobě, písmena se taky zjednodušují, nakonec i Číňani si ty své znaky taky trochu zjednodušili...nikdo nemá nakonec chuť si komplikovat život úplně zbytečnou prací.

Stejně k tomu zjednodušení nakonec jednou dojde, já jsem o tom přesvědčený. Nebýt toho, že jsme taková malá zemička, toho, že skoro všichni Češi žijí na jednom místě a poslouchají jednu vládu, už by k tomu nejspíš i došlo, a nikdo by s tím stejně nic nenadělal.

Offline

 

#56 13. 05. 2018 16:58 — Editoval jarrro (13. 05. 2018 17:05)

jarrro
Příspěvky: 4859
Škola: UMB BB Matematická analýza
Reputace:   276 
Web
 

Re: Maturita

↑ jelena:ale to sú len triedy zo zameraním na daný odbor. Predpokladám ( ak sa mýlim kľudne mi vynadaj), že aj študenti matematického zamerania majú napr. dejepis alebo biológiu aj keď možno majú za úlohu do tých predmetov zakomponovať matematiku alebo informatiku.
Ja som myslel normálne študijný program napr. Matematika a predmety napr. Matematická analýza, teória grafov, teória čísel, teória množín, algebra atď. , anglický jazyk (s lektorom vzdelaným v matematike), materinský jazyk(spisovno-odborný(matematika) jazyk nie literatúra), telesná výchova (tá sa vždy hodí)
Pri biológii napr. Zoológia, človek, botanika, genetika, anglický jazyk(s lektorom vzdelaným v biológii), materinský jazyk(spisovno-odborný(biológia) jazyk nie literatúra), huby atď.


MATH IS THE BEST!!!

Offline

 

#57 16. 05. 2018 16:46

MichalAld
Příspěvky: 618
Reputace:   18 
 

Re: Maturita

↑ jelena:

A koukám, že nejsem jediný, kdo si něco takového myslí:

https://zpravy.idnes.cz/nadane-deti-kon … domaci_nub

Offline

 

#58 17. 05. 2018 17:10 — Editoval Peter_CSR (17. 05. 2018 17:26)

Peter_CSR
Místo: Kekistan
Příspěvky: 404
Pozice: Meme
Reputace:   
 

Re: Maturita

vanok napsal(a):

V tej dobe neboli dohody medzi krajinamy.   
A dnes aj tvoj kamos z Mali by mal podobne problemy ako  to bolo pred tym aj v  Europe i keby chodil do skoly.   

A  ozaj kde existuju nieco take ako sk, cz statnice?

nie som si isty na co sa pytas, ale mam skusenost, ze zamestnavatelia budu skor prikloneny overovat si kvalitu vzdelania uchadzacov z krajin vychodneho bloku nez zapadneho. Vseobecne sa ma za to, ze "zapadne vzdelanie je lepsie", co som sa sam mohol mnohokrat presvedcit ze nie je pravda. Je to dost neprijemne a o to viac, ked taketo predsudky vedu k chybnym rozhodnutiam a eventualne zneefektivnovaniu prace. Plus problem s takou drobnou vecou ktoru nazyvam cest.

Vdaka bohu, ze je to za mnou. Prezatial :) .


2 + 2 is 4 minus 1 thats 3 quick mafs.

Offline

 

#59 17. 05. 2018 17:26 — Editoval Peter_CSR (17. 05. 2018 17:52)

Peter_CSR
Místo: Kekistan
Příspěvky: 404
Pozice: Meme
Reputace:   
 

Re: Maturita

vlado_bb napsal(a):

Necakal som, ze aj tu sa vyskytnu ludia, ktori budu spochybnovat nutnost spravne ovladat jazyk. Je pravda, ze aj text s hrubymi gramatickymi chybami sa da pochopit. Presne tak sa aj v restauracii sa clovek moze najest rukami a ignorovat pribor. Az na to, ze ho budu v jednom aj druhom pripade povazovat za nekulturnu kreaturu.

To je jeden uhol pohladu. Dovolil by som si ale poznamenat, ze ludia davajuci prilisny doraz na gramatiku v situaciach, kde to nie je prave vyzadovane byvaju casto stereotypizovany nie prilis lichotivymi vlastnostami. Pricinou toho je, ze len mala hrstka ludi tak robi z lasky k jazyku, culture ci vedomostiam. Drviva vecsina to jednoducho vyuziva ako zamienu znevazit druhu stranu. Reprezentovane vizualne, jedna sa doslova o toto:

http://forum.matematika.cz/upload3/img/2018-05/70548_troll.jpg

Ako velmi spravne poznamenal Rumburak, jazyk je sucastou kultury a kulturu tvoria ludia. Na akademii je vec myslim jasna. Mimo nej, doporucil by som sa zdrzovat rigidneho hodnotenia, inak je velmi realna moznost hore uvedenej asociacie :)



Edit: Jo a dolezita poznamka: treba rozumiet ze toto forum nie je akademia a vsetci ludia su tu anonymni a vylucne na bazi dobrovolnictva!


2 + 2 is 4 minus 1 thats 3 quick mafs.

Offline

 

#60 17. 05. 2018 20:37

misaH
Příspěvky: 9535
 

Re: Maturita

↑ Peter_CSR:

Myslím, že tvoj názor vychádza z faktu, že tvoja gramatika nie je excelentná. Myslím, že aj tvoja nechuť k cibreniu schopnosti bez problémov riešiť mechanické úlohy pochádza z toho, že v tomto smere máš nedostatky.

Stáva sa samozrejme, že ľudia urobia sem - tam gramatickú chybu, riešitelia ale úplne výnimočne. Ty mávaš gramatické chyby v príspevkoch úplne bežne.

Neviem, ale domnievam sa, že pravopisné chyby k skutočnej elite (za akú sa podľa vlastných slov považuješ) nepatria.

A ani fuck you.

(...)

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson