Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
!! 17.06.2018 (Jel.) Khanova škola zve nadšence ke spolupráci na překladech návodů pro učitele a rodiče.
! 04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
17.01.2016 (Jel.) Rok 2016 s novými a novějšími krystaly od kolegy Pavla!
17.01.2016 (Jel.) Nabídka knih z oborů matematiky, fyziky, chemie
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#101 19. 07. 2018 09:09 — Editoval MichalAld (19. 07. 2018 09:19)

MichalAld
Příspěvky: 953
Reputace:   27 
 

Re: Maturita

jelena napsal(a):

Zodpovědnost výrobce je vždy primární (viz zákony o technických požadavcích a jiné regulativy), řešíme způsob prokazování a přece jen je ekonomicky správné mít kvalitně vybavenou státní zkušebnu (nebo i soukromé zkušebny, pokud na sebe vydělají), než zavádět kompletní zkoušení u výrobce. Ale toto by bylo nadlouho, hlavně je to obor, kterému se profesně věnuji od roku 1989 :-)

Shodou okolností dnes vyšel další článek o Diesel Gate....týká se vozů Opel....

Dieselgate už klepe i na dveře Opelu, 60 tisíc dieselů se chová divně

Speciálně mě zaujala část:

Aktuální obvinění KBA vůči Opelu říká, že se systém odlučování NOX vypíná za jízdy, to znamená, že funguje, když se auto nehýbe. A při měření v laboratoři auto v pohybu není. Pokud tedy systém rozpozná měřící cyklus (akceleraci, zpomalování) probíhající staticky bez toho, aby se auto hýbalo, auto pojme podezření, že se měří na dynamometru a snaží se výfukové plyny čistit co nejvíce.

„Naše vozy splňují normy,“ uvádí Opel stejně jako všechny ostatní automobilky. A vlastně mají pravdu, spory se vedou o to, zda je legální (a etické) používat takovéto zařízení, které mění chování vozu v laboratoři a reálném provozu.

Problém není ve státních zkušebnách (měřácích, lidech a budovách ve kterých sídlí), problém je v těch zkušebních předpisech. Automobilky předpisy vlastně neporušily, jen se jim přizpůsobily.

To je ten Evropský problém, splnění formálního předpisu má větší váhu než obecné dodržení myšlenky zákona. Norma EURO 6 sice požaduje obecné omezení emisních limitů pod nějakou stanovenou mez, ale ke splění tohoto požadavku postačí, pokud auto projde nějakým jednoduchým testem v akreditované zkušebně.

A nikdo z celého toho ansáblu státní mašinerie se neobtěžuje prověřit, jak se vozy chovají ve skutečném světě.

A teď vlastně jen právníci řeší, zdali je takové jednání možné považovat za podvod. Morálně určitě, ale jestli i z právního hlediska ? Kdo ví - ve světě, kde je zvykem zákony vykládat doslovně, namísto toho, aby se používal zdravý rozum, je klidně možné, že automobilky žádný zákon neporušili.

V Americe je to trochu jinak, tam mají zkušebny jen pomocnou funkci, obecnému splnění zákona se nelze vyhnout nějakou formální státní zkouškou. Tam je na výrobcích, aby si způsob testování vhodně vymysleli. Aspoň teda myslím, nikdy jsem tam nic nevyráběl, abych to mohl vědět s jistotou.

Offline

 

#102 19. 07. 2018 09:26

MichalAld
Příspěvky: 953
Reputace:   27 
 

Re: Maturita

A jak to souvisí se státní maturitou? No, nejspíš skoro nijak, jen že jde o stenou státní mašinérii, a stejně přihlouplý způsob uvažování.


Namísto toho, aby se stát snažil, aby z těch lidí (co chtějí aspoň chvíli studovat) byl pro naši společnost a zemi maximální užitek (přeci jen jsou to státní peníze, kterými se to platí), tak vymyslí nějakou formální zkoušku, po jejímž složení se "student stane člověkem".

A nikdo se nestará o to, jaký to přinese reálný užitek.

Nejspíš to nakonec povede k tomu, že vznikne nový studijní obor, "příprava na maturitu" a v důsledku budeme mít v zemi plno špičkových odborníků na "skládání maturit" všeho možného druhu - ale jestli z toho bude i nějaký reálný užitek - to nikoho nezajímá.

Offline

 

#103 21. 07. 2018 13:31

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 29795
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   89 
 

Re: Maturita

↑↑ vanok: každý uspořádaný systém bude hledat nástroje pro zachování sebe sama - přístup k (ne)vzdělávání k tomu samozřejmě patří.

↑↑ Rumburak: to jsi špatně porozuměl :-) pozoroval jsi celý vozový park tehdejšího Ruska. Jinak osud Горок byl obdobný jako dalších usedlostí - znárodnění a v lepším případě zachování v původním stavu a údržba (např. předáním k užívání diplomatickým službám - viz také ČR), nebo znehodnocení. Tys pozoroval tu lepší variantu zvolenou, jak nám říkali, že tam bylo kvalitní telefonní spojení. Samotná architektura není moc zajímavá, ale měl jsi příležitost pozorovat zásah architekta Шехтеля (takový východní Leopold Bauer).

(70. -tá léta)

co je toto za kreativita? :-)

↑↑ edison: konečně rozumný prázdninový příspěvek s doporučením letního čtení, děkuji.

↑↑ MichalAld: úloha osobnosti v dějinách je takové filosofické monstrum, že bychom u toho diskutovali dlouho, předpokládám, že ale v tomto máš načteno. V podstatě jsi ale můj názor spíše potvrdil (není to "boží", protože tomu nerozumím), ale říkám "být v (ne)správný čas na (ne)správném místě" nebo viz Fatalista od Lermontova.

↑ MichalAld: co jsem se dočetla, tak už mají předpis pro testování "mimo klidný provoz". Ale mne by opravdu zajímalo, jak formulovali zadání pro vývoj.

V Americe je to trochu jinak,

jinakost je snad v samotném právním řadu, ale princip je obdobný - ten, kdo uvádí na trh stanoví možná rizika + je velká skupina regulovaných výrobků, u kterých je nařízeno prokazování bezpečnosti a splnění předepsaných standardů. Já jsem řešila převážně FDA

Namísto toho, aby se stát snažil, aby z těch lidí (co chtějí aspoň chvíli studovat) byl pro naši společnost a zemi maximální užitek (přeci jen jsou to státní peníze, kterými se to platí), tak vymyslí nějakou formální zkoušku, po jejímž složení se "student stane člověkem".

opravdu nemám co státu (a dalším partnerům) vytýkat - podmínky pro studium jsou královské. Ve školách je všechno + hromada dalších programů (soutěže, volnočasové aktivity, stáže, spolupráce s praxi, letní školy, knihovny, kurzy). Nějaká skromná státní jednotná zkouška je jen drobný zlomek, snadno splnitelný. Za předpokladu, že veškeré mnou uvedené vymoženosti využíval opravdu ten, kdo chce studovat (jak píšeš), ale ne, že to budou vnucovat pořad někomu, komu jde jen o papír o zkoušce.

Nejspíš to nakonec povede k tomu, že vznikne nový studijní obor, "příprava na maturitu"

vzory by se našly :-)

Je to špatně, také je špatně člověku, kterého budu směrovat pro učební obor, říkat "na maturitu nemáš, tak proto", ale "pro Tvé kvalitní uplatnění potřebuješ tuto formu přípravy". 

Byla jsem u nás v dosahu MHD podívat na názory (na úvod byly ukázky z filmu Společnost mrtvých básníků, jinak je to kompletní záznam), pokud máte zájem, můžeme prodiskutovat a zůstaňme, prosím, u tématu Maturity.

Děkuji a zdravím.

Offline

 

#104 21. 07. 2018 16:18

MichalAld
Příspěvky: 953
Reputace:   27 
 

Re: Maturita

jelena napsal(a):

↑↑ MichalAld: úloha osobnosti v dějinách je takové filosofické monstrum, že bychom u toho diskutovali dlouho, předpokládám, že ale v tomto máš načteno.

Nemám, mě filozofie v podstatě nezajímá. Není to věda, nepoužívá "vědeckou metodu" - tj. její tvrzení nejsou falzifikovatelná (nelze je testovat pomocí experimentů), takže jsou v podstatě bezcená.

Filozofie je vlastně to co zbylo, když si vše "seriózní" rozebrali ostatní vědy.

Je samozřejmě zajímavé pozorovat celý ten vývoj snahy lidstva o pochopení tohoto světa, ale ohánět se filozofií dnes - to už žádnou váhu nemá.

Offline

 

#105 21. 07. 2018 16:25

MichalAld
Příspěvky: 953
Reputace:   27 
 

Re: Maturita

jelena napsal(a):

opravdu nemám co státu (a dalším partnerům) vytýkat - podmínky pro studium jsou královské. Ve školách je všechno + hromada dalších programů (soutěže, volnočasové aktivity, stáže, spolupráce s praxi, letní školy, knihovny, kurzy). Nějaká skromná státní jednotná zkouška je jen drobný zlomek, snadno splnitelný. Za předpokladu, že veškeré mnou uvedené vymoženosti využíval opravdu ten, kdo chce studovat (jak píšeš), ale ne, že to budou vnucovat pořad někomu, komu jde jen o papír o zkoušce.

S odvoláním na tvůj nedávný příspěvek ohledně životního přístupu

jelena napsal(a):

Je to jinak - použití růžových brýlí jen mění pohled na svět, ale můj přístup (a snad i nejen můj) je v předělání nebo ve vyškrtávání všeho, co má negativní charakter, tedy použitím např. úsloví "nehas, co nepálí", "počítej do 30, než něco vykonáš", "změnit to, co změnit mohu", nebo i Puškinovo "Koho mít rad?" (str. 90, XXII) a další klasiků. Nesledovat TV, nepoužívat, pokud není opravdu nezbytně nutné, MHD, při volbě "jet po rozkopané dálnici" nebo "vlakem" zvolit vlak, nacházet zalíbení v umývání nádobí a žehlení, neřešit žádné globály, ve kterých nejsem nic platná.

jsem dost na pochybách, zdali je tvůj pozitivní pohled na české školství skutečně pokusem o objektivní názor, nebo jen praktická aplikace tvé obecné životní filozofie...

Offline

 

#106 22. 07. 2018 00:00

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 29795
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   89 
 

Re: Maturita

↑ MichalAld: já se neoháním, jen že k "Osobnost v dějinách" je v různých filosofických směrech rozebráno dost, tedy je lepší se věnovat zdrojům. A samozřejmě nemám žádné předpoklady pro tento obor, tak jen mohu tiše závidět mužům. Mohli bychom setrvat u Lermontova, ale již slyším některý padný důvod, pro který jsi ho zavrhnul :-)

pokusem o objektivní názor

to nebyl pokus, ale názor. Neposoudím však, zda je objektivní :-) Znám pár lidí, kdo českým školstvím prošel a dokonce jsem do peče českého školství svěřila vlastní dětí. Na nikom z uvedených žádnou újmu v důsledku projití českým školstvím nepozoruji. Jelikož mezi dětmi je 12 let věkového rozdílu, tak to školství pozoruji kontinuálně po delší čas.

Především mluvím o podmínkách - ve školství je všechno potřebné a nevím opravdu, co by chybělo, nebo nešlo zajistit.

Co vidím za nepříznivé, zbytečné, nebo bych chtěla vidět jinak:

a) ať se přestane mávat vlaječkou nějakých neurčitých změn a nezbytnosti těchto změn, když už, tak ať se formuluje zcela jasně (co, proč a jak) a ať se zachová návaznost i v případě změn na ministerském postu,

b) státní maturita - ať se uklidní směrem ke zlepšování matematiky (ať už dělením tříd, snižováním požadavků, navýšením počtu hodin a dokonce zkracováním prázdnin). Je zřejmé, že dosavadní aktivity dovedly akorát k tomu, že i ten, kdo by z matematiky hravě odmaturoval, tak si zvolí jazyk, protože z toho odmaturuje ještě hravěji a nepřipadá si trapně, že maturoval z požadavků ZŠ. Tedy žádná plošná povinná maturita z matematiky a žádné výmysly pro zlepšování (slušné školy si poradí),

c) ať se veřejnosti neprezentuje stav školství tak, jako by zde byla pouze gymnázia - je tu velmi kvalitní odborné školství, které se nejen slušně drží, ale se i vyvíjí podle požadavků praxe, jen tomu není dávaná patřičná popularita,

d) k jednotlivým předmětům a systému výuky - děsí mne, když se neučí s použitím učebnic a původních zdrojů, ale cestou diktování zápisek a učením ze sešitu. V CJ a literatuře mi vadí studium podle telefonních seznamů (ale už je to snad o něco lepší cestou povinných seznamů knih). Místo testových zkoušení více normálních písemných prací nebo ústní souvislé projevy,

e) k rodičům - ano je třeba, aby se školou spolupracovali, ale cestou výchovy vlastních dětí k úctě k učiteli, ne však aby radili učiteli, co a jak má dělat (řidiči trolejbusu, který veze dětí do školy, by radit netroufli),

f) všeobecně - aby se vyhnulo pokusům vytvářet ze školy zábavný podnik, na to jsou jiná místa, ve škole musí být potěšení ze splněných povinností, ne z toho, že jsme si v hodině náramně užili. A jasně dat najevo, že známka je kritériem výsledku a informaci jak pro žáka, tak pro rodiče, není to žádný strašák, ale podnět pro další vývoj, nebo definice stavu, který lepší za daných podmínek nebude, tedy jak to přijmout. Na druhou stranu od jinak schopných dětí ignorance špatných známek musí být také jasně řešena.

Určitě jsem na něco zapomněla :-) Ať se však nepokouším vyrovnat Komenskému - on zoufale viděl, jak to má být a ještě více zoufale viděl, že nic z toho nejde, tak sepsal díla.

Ještě snad na upřesnění odkazu na video (bylo to S klapkami na očích, jména účastníků nemusím představovat).

Offline

 

#107 22. 07. 2018 17:35

MichalAld
Příspěvky: 953
Reputace:   27 
 

Re: Maturita

↑ jelena:

No vidíš, když se trochu snažíš, tak nakonec ani není, s čím bych nesouhlasil.

Snad jen tohle:

jelena napsal(a):

c) ať se veřejnosti neprezentuje stav školství tak, jako by zde byla pouze gymnázia - je tu velmi kvalitní odborné školství, které se nejen slušně drží, ale se i vyvíjí podle požadavků praxe, jen tomu není dávaná patřičná popularita

Myslím, že požadavky praxe jsou to poslední, co by stát při vytváření škol bral v potaz.

Příkladem je třeba Střední průmyslová škola elektrotechnická Brno, která byla pro velký zájem praxe pro jistotu zrušena...(shodou okolností jsem tam chodil)

Offline

 

#108 22. 07. 2018 17:46

MichalAld
Příspěvky: 953
Reputace:   27 
 

Re: Maturita

jelena napsal(a):

V podstatě jsi ale můj názor spíše potvrdil (není to "boží", protože tomu nerozumím), ale říkám "být v (ne)správný čas na (ne)správném místě" nebo viz Fatalista od Lermontova.

Pak taky ještě nechápu, jak můžeš "nerozumět náboženství" ? Vždyť ten Marxismus-Leninizmus, nebo "vědecký komunismus" je také náboženství.

To, jestli je bůh Ježíš, Budha nebo Lenin jsou jen implementační detaily.

Pokud o něčem tvrdíme, že je to PRAVDA, kterou nelze žádným způsobem rozporovat, spadá to automaticky do kategorie náboženství.

No, také by to mohlo spadat do matematiky - jenomže matematikové o svých pravdách (axiomech a z nich vyvozených věcech) netvrdí, že se týkají tohoto světa. Jejich pravdy nepřekračují hranice matematiky.

Offline

 

#109 22. 07. 2018 17:57

MichalAld
Příspěvky: 953
Reputace:   27 
 

Re: Maturita

No a co se týče státní maturity - nějak jsem pořád nepochopil, co bylo na tom předchozím systému (když se maturita skládala přímo na školách) tak špatné, že bylo nutné do toho vrtat.

A když už nám poslanci chtěli odhlasovat změny - začít se mělo tím, že by si tu svoji státní maturitu složili nejprve sami. A kdo by ji nesložil, tak by tam neměl co dělat. A začít se mělo u prezidenta...


Jo, tak by se mi to líbilo. Pak bych byl pro, ať je zkouška jak se patří náročná - povinná čeština, matika, angličtina, manuální práce, a možná ještě něco. A kdo by ji neměl, neměl by v politice co dělat...

Offline

 

#110 23. 07. 2018 13:17 — Editoval Rumburak (23. 07. 2018 13:19)

Rumburak
Místo: Praha
Příspěvky: 8388
Reputace:   491 
 

Re: Maturita

Pokud jde o samotnou maturitu obecně, můj názor je následující:

Jednou její stránkou by měla být stránka odborná  - typicky pro "průmyslovky", "zdravotky"
a střední školy uměleckého zaměření, druhou její stránkou by měla být jakási "záruka", že její 
"držitel"  neudělá našemu školství a potažmo státu ostudu tím,  že by neměl základní znalosti
o světě (zeměpis, dějepis, kulturní přehled a pod.).

Studenti gymnasií to mají snazší tím, že nemají "odborné" předměty, což by mělo být vyváženo
vyššími nároky v předmětech všeobecně vzdělávacích.

Offline

 

#111 23. 07. 2018 13:38

Rumburak
Místo: Praha
Příspěvky: 8388
Reputace:   491 
 

Re: Maturita

↑ jelena:

Že zmíněné automobily byly "účetně" vedeny jako státní majetek, o tom nijak nepochybuji. :-).
Zařídit si podobnou věc ale sotva bylo v možnostech řadového občana tehdejšího Ruska ...
Sociální rovnost prostě existovat nemůže a kdo tvrdí opak, je buďto na omylu a nebo podvodník.

Offline

 

#112 23. 07. 2018 21:37

MichalAld
Příspěvky: 953
Reputace:   27 
 

Re: Maturita

↑ Rumburak:
Prostě jsou si někteří trochu rovnější, no...

Offline

 

#113 23. 07. 2018 22:15

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 29795
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   89 
 

Re: Maturita

No vidíš, když se trochu snažíš

vycvičena z psaní návodů zas tak velkou snahu nepotřebuji prokazovat. Všimni si, že se neodchyluji od své životní filosofie a u všeho mám "ne..." :-).

↑ MichalAld: pokud čtu dobře, tak jen sloučili s jiným ústavem a jezdí tam stejná 12 (tak?) (shodou okolností jsem chodila dost okolo).

implementační detaily

to ještě neznamená, že něco z Tebou uvedeného pojmu za vlastní názor nebo přesvědčení (ani jedno, ani druhé, ani spoustu dalších). Můj úplně první odkaz, který tuto ZSV debatu udržuje, měl poukázat na to, že i ten, kdo může být považován za nejbuříče starých světů, má jasno, že cílů nedosáhnou, pokud neosvojí dosavadní znalostí shromážděné lidstvem. A že jen na heslech se nedá nikam dostat (že dokázali zlikvidovat nehramotnost, to je objektivní fakt). My však v zcela jiné situaci jsme vystaveni výkřikům a výzvám o nějaké změny a zapomeňme na všechno, co dosud bylo (nás přec čeká digitální věk, ach jo:-).

že bylo nutné do toho vrtat

úplné začátky si nevybavím, určitě to byl dopad nějaké harmonizace EU, co si pamatuji, tak to pořád diskutovali a předělávali (důvodové zprávy a analýzy se půjdou najít). Zde je článek z období před zavedením (před 2011), ale mělo by se jít tak do přelomu století. Pokud narazím na něco čitelného, tak přidám.

↑ Rumburak: tomu snad absolutně nic nechybí - ani ve školství, ani ve státě jako v celku (pokud nebudou vynakládat čas a prostředky na úpravy směrem ke snižování požadavků).

sotva bylo v možnostech řadového občana tehdejšího Ruska

co by s tím dělal? Vždyť tam nebylo cest - Puškin v EO píše, že cesty v Rusku budou za 500 let a ten se málo v čem mýlil. 

Sociální rovnost prostě existovat nemůže a kdo tvrdí opak, je buďto na omylu a nebo podvodník.

však přesně toto povídají i klasikové, nejste vůbec v rozporů.

Já vám zcela demokraticky navrhuji, abyste setrvali u tématu maturit, nebo si založte téma pro ZSV :-)

Pozdravy!

Offline

 

#114 23. 07. 2018 22:50

MichalAld
Příspěvky: 953
Reputace:   27 
 

Re: Maturita

jelena napsal(a):

... měl poukázat na to, že i ten, kdo může být považován za nejbuříče starých světů, má jasno, že cílů nedosáhnou, pokud neosvojí dosavadní znalostí shromážděné lidstvem. A že jen na heslech se nedá nikam dostat

Tak teď vážně nevím, jestli mám být smutný z toho, že to, o čem přednášeli, a to, co reálně dělali bylo dost principiálně odlišné,

A nebo jestli mám mít radost, že svých "cílů" bolševíci nakonec moc nedosáhli...


Už jsem to tu jednou zmiňoval, ono je dost problém, když na jednu stranu chceme, aby lidé používali vlastní rozum, a na druhou stranu je je kriminalizujeme (případně zavíráme či střílíme) za to, k čemu je ten vlastní rozum dovede.

Offline

 

#115 23. 07. 2018 22:55

MichalAld
Příspěvky: 953
Reputace:   27 
 

Re: Maturita

jelena napsal(a):

že dokázali zlikvidovat nehramotnost, to je objektivní fakt

Myslím, že i v zemích, kde se soudruzi k moci nedostali, se nakonec naučili číst a psát (a mám pocit, že i některé další věci, které už jsme tady pod rudým vedením nestihli).

Offline

 

#116 23. 07. 2018 22:57 — Editoval MichalAld (23. 07. 2018 23:09)

MichalAld
Příspěvky: 953
Reputace:   27 
 

Re: Maturita

jelena napsal(a):

↑ MichalAld: pokud čtu dobře, tak jen sloučili s jiným ústavem a jezdí tam stejná 12 (tak?) (shodou okolností jsem chodila dost okolo).

Tak nemocnice by se taky dala sloučit s krematoriem, že...

Kdyby sloučili strojárnu a elektrotechniku, tak to asi pochopím, ale sloučit elektrotechnickou školu se sociálně-správní, no...

asi jsou dnes elektrotechnici jen k tomu, aby na úřadech sociální péče měnili žárovky...

Offline

 

#117 23. 07. 2018 23:06

MichalAld
Příspěvky: 953
Reputace:   27 
 

Re: Maturita

jelena napsal(a):

že bylo nutné do toho vrtat

úplné začátky si nevybavím, určitě to byl dopad nějaké harmonizace EU, co si pamatuji, tak to pořád diskutovali a předělávali (důvodové zprávy a analýzy se půjdou najít)

Áno, když něco zvrtáme, sveďme to na EU.


Né, za svou neschopnost si můžeme sami... s tím nemá EU nic společného.

Offline

 

#118 23. 07. 2018 23:20

MichalAld
Příspěvky: 953
Reputace:   27 
 

Re: Maturita

↑ Rumburak:

No jo, ale nedávno jsem četl, že se soudruzi nedokáží shodnout, co by měly být ty "základní znalosti".


No a pokud jde o to, aby studenti "nedělali školství ostudu" - nejlepší ocenění školy podle mě bude, když její studenti sami něco reálného dokáží - nejlépe i ve světovém měřítku.

Ale toho se nějakou povinnou státní zkouškou dosáhne jen ztěží.

Kdyby to šlo takto jednoduše, tak už jsme dávno předehnali i Švýcarsko nebo Ameriku - stačilo by vydat příslušný rozkaz...

Offline

 

#119 24. 07. 2018 12:50 — Editoval Rumburak (24. 07. 2018 13:11)

Rumburak
Místo: Praha
Příspěvky: 8388
Reputace:   491 
 

Re: Maturita

↑ jelena:

co by s tím dělali?

Uspokojovali by tím svoji  společenskou ctižádost, tak jako mnozí jiní majitelé či držitelé
luxusních aut, vil, drahých šperků, vzácných uměleckých děl, maršálských hodností, medailí,
šlechtických titulů,  a pod .

Je to možná hnusné, ale bohužel lidské, jak dokázali svým příkladem i mnozí činitelé
(diktátoři i řadoví aparátčíci) ohánějící se navenek marxismem a sociální rovností.

Citovanou otázku jsem zodpovděl a rovněž necítím potřebu dále toto téma rozvíjet.

Zdravím též. :-)

Offline

 

#120 24. 07. 2018 17:56 — Editoval MichalAld (24. 07. 2018 20:16)

MichalAld
Příspěvky: 953
Reputace:   27 
 

Re: Maturita

Rumburak napsal(a):

↑ jelena:

co by s tím dělali?

Uspokojovali by tím svoji  společenskou ctižádost, tak jako mnozí jiní majitelé či držitelé
luxusních aut, vil, drahých šperků, vzácných uměleckých děl, maršálských hodností, medailí,
šlechtických titulů,  a pod .

Celé je to o to horší, že představitelé onoho komunistického režimu neprve zkonfiskovali majetek všem, kteří k němu přišli legálním způsobem (s odůvodněním, že majetek má patřit všem a né jen těm, kdož si jej nahromadili).

V Čechách viz například

Zákon č. 120/1948 Sb.Zákon o znárodnění obchodních podniků s 50 nebo více činnými osobami

Ono "znárodnění" nebylo tedy nic jiného než čistokrevná krádež. A není to jen můj názor, je na to dokonce i zákon:

Zákon o protiprávnosti komunistického režimu a o odporu proti němu

Krátká citace:

Code:

V zákoně se mimo jiné praví, že komunistický režim 
panující v Československu od 25. února 1948 do 17. listopadu 1989 
byl zločinný, nelegitimní a zavrženíhodný (§ 2, odst. 1) 
a že KSČ byla (stejně jako podobné organizace založené na její ideologii) 
organizací zločinnou a zavrženíhodnou (§ 2, odst. 2).

Rovněž tak je dle § 403 zakázáno zakládat, podporovat a propagovat hnutí směřující k potlačení práv a svobod člověka.

Offline

 

#121 24. 07. 2018 23:32

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 29795
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   89 
 

Re: Maturita

Zdravím,

↑ MichalAld: Ty neznáš ten starý vtip, co se stane, když 1 matfyzák po vyhození z MFF pokračuje ve studiu na VŠE? :-)

Pravda, z demografického hlediska by bylo vhodnější vás sloučit s tou zdrávkou, co je v budově teď.

úplné začátky si nevybavím, určitě to byl dopad nějaké harmonizace EU, co si pamatuji, tak to pořád diskutovali a předělávali (důvodové zprávy a analýzy se půjdou najít)

Áno, když něco zvrtáme, sveďme to na EU.
Né, za svou neschopnost si můžeme sami... s tím nemá EU nic společného.

Já nesvádím, jen přípravné období se nás nijak nedotýkalo, protože pokud jsem aktivně doučovala, tak to bylo období starých maturit. A ukončila jsem doučování zrovna v roce zavedení nové maturity. Milý syn sice maturuje příští rok, ale tam stačí jen ráno vzbudit a poslat maturovat.

Že souvisí, tak snad toto shrnutí (od strany 25) je celkem přehledné vč. odkazů.  Popř. také toto (ale je zde moc písmen).

Rumburak napsal(a):

Citovanou otázku jsem zodpověděl a rovněž necítím potřebu dále toto téma rozvíjet.

ano, v tom jsme ve shodě, kolegu MichalAld jsem o totéž poprosila přes PM. Děkuji za diskusi.

Offline

 

#122 25. 07. 2018 15:20 — Editoval Rumburak (25. 07. 2018 15:23)

Rumburak
Místo: Praha
Příspěvky: 8388
Reputace:   491 
 

Re: Maturita

↑ MichalAld:

Nejlepší ocenění školy podle mě bude, když její studenti sami něco reálného dokáží -
nejlépe i ve světovém měřítku.

To je samozřejmě pravda, ale až tak vysoko jsem nemířil. Šlo mi o to, aby nedocházelo
k trapasům, jako např. když by se někdo domníval, že Západoindické ostrovy jsou v Asii.

Offline

 

#123 25. 07. 2018 16:09

MichalAld
Příspěvky: 953
Reputace:   27 
 

Re: Maturita

↑ Rumburak:

To ale podle mě není otázka nedostatečných znalostí, ale spíš nedostatečné objektivity v jejich zhodnocení (nedostatečně sebekritický pohled).

Já třeba ani nevím, že nějaké Západoindické ostrovy existují...  ale aspoň vím, že Velká Říjnová Socialistická Revoluce nebyla v říjnu... (ale kdyby mě to nenaučili na základce, tak bych to nejspíš nevěděl, protože po nástupu na SŠ přišel převrat - a od té doby už jsem o VŘSR nikdy neslyšel).

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson