Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
!! 17.06.2018 (Jel.) Khanova škola zve nadšence ke spolupráci na překladech návodů pro učitele a rodiče.
! 04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
17.01.2016 (Jel.) Rok 2016 s novými a novějšími krystaly od kolegy Pavla!
17.01.2016 (Jel.) Nabídka knih z oborů matematiky, fyziky, chemie
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 04. 12. 2018 16:45

Ferdas1
Zelenáč
Příspěvky: 10
Škola: SPŠPT
Pozice: Student
Reputace:   
 

Usměrňování odmocnin

Hezký den, mohu poprosit o postup jak tento příklad vyřešit, výsledek má být X a mě vychází X na druhou.


Příklad

http://forum.matematika.cz/upload3/img/ … 162726.jpg

Postup

http://forum.matematika.cz/upload3/img/ … 163320.jpg

http://forum.matematika.cz/upload3/img/ … 163349.jpg

Offline

 

#2 04. 12. 2018 16:59 — Editoval Ferdish (11. 12. 2018 13:18)

Ferdish
Příspěvky: 1016
Škola: PF UPJŠ, ÚEF SAV
Pozice: postdok
Reputace:   31 
 

Re: Usměrňování odmocnin

Čo sa týka čitateľa, nie je je pravda, že $(a+b)^2=a^2b^2$.

A v menovateli pozor - znamienko mínus mení znamienka pre VŠETKY prvky vnútri daného člena, pred ktorým toto znamienko stojí!

A to ani nehovorím o tom, že si na prvom obrázku svojho výpočtu pozabudol na člen $-\sqrt{x^2-1}$ a pridal ho ako päsť na oko v pokačovaní.
Ako môžeš riešiť ten zlomok oddelene ako čiastkový výpočet, a až po vhodnej úprave na konci odčítať ten zvyšný člen, ale nedá sa to robiť tak, že si ten člen odoberieš alebo pridáš hocikedy ako si zmyslíš...
Nehovoriac o tom, že učiteľ/učiteľka môže považovať takýto postup za zmätočný/chybný a môže ťa to stáť body na písomke...tak bacha.

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson