Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
!! 17.06.2018 (Jel.) Khanova škola zve nadšence ke spolupráci na překladech návodů pro učitele a rodiče.
! 04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
17.01.2016 (Jel.) Rok 2016 s novými a novějšími krystaly od kolegy Pavla!
17.01.2016 (Jel.) Nabídka knih z oborů matematiky, fyziky, chemie
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 03. 06. 2019 18:37 — Editoval DranoBro (03. 06. 2019 18:41)

DranoBro
Zelenáč
Příspěvky: 2
Reputace:   
 

Slovní úloha - rovnice

Dobrý den , dostali jsme k vypočítání tuto slovní úlohu : Ve 45 pokojích školy v přírodě bylo ubytováno 169 žáků.Některé pokoje byly třílůžkové , některé pětilůžkové a všechny byly plně obsazeny. Kolik pokojů bylo a) třílůžkových
                                                                                                                                     b) pětilůžkových
Zkoušel jsem to vypočítat tak že jsem sečetl lůžka a vynásobil 45 a to je rovno 169 ale nevychází.
Prosím o pomoc se sestrojením této rovnice děkuji.
Rovnice se dvěma neznámýma jsme nebrali.

Offline

  • (téma jako vyřešené označil(a) DranoBro)

#2 03. 06. 2019 18:58

gadgetka
Příspěvky: 8443
Škola: Gymnázium Nové Město na Moravě (1985)
Pozice: maminka
Reputace:   461 
 

Re: Slovní úloha - rovnice

Ahoj,
3x+5(45-x)=169


Nejsem učitelka, proto matematiku neučím, ale přímo ji řeším...

Offline

 

#3 03. 06. 2019 18:58 Příspěvek uživatele Jj byl skryt uživatelem Jj. Důvod: Zbytečné

#4 03. 06. 2019 18:59 — Editoval Ferdish (03. 06. 2019 19:03) Příspěvek uživatele Ferdish byl skryt uživatelem Ferdish. Důvod: zadávateľ v škole ešte nepreberal danú tému

#5 03. 06. 2019 19:12 — Editoval misaH (03. 06. 2019 19:15)

misaH
Příspěvky: 10891
 

Re: Slovní úloha - rovnice

↑ Ferdish:

Ahoj.

Všimni si poslednú vetu zadávateľa... :-)

Podľa toho jedine postup gadgetky. A ak mládenec nerozumie, nech sa pýta.

Aj keď nechápem, prečo by neznáma mala byť vždy x.

Ak ide o trojposteľové izby, možno by sa ich počet mohol označiť t...

Offline

 

#6 03. 06. 2019 20:30

Ferdish
Příspěvky: 1417
Škola: PF UPJŠ, ÚEF SAV
Pozice: postdok
Reputace:   45 
 

Re: Slovní úloha - rovnice

↑ misaH:
Díky za upozornenie, asi som tú poznámku prehliadol :-)

Offline

 

#7 03. 06. 2019 23:49

misaH
Příspěvky: 10891
 

Re: Slovní úloha - rovnice

Offline

 

#8 05. 06. 2019 06:01 — Editoval Honzc (05. 06. 2019 06:02)

Honzc
Příspěvky: 3894
Reputace:   214 
 

Re: Slovní úloha - rovnice

↑ misaH:
Zdravím,
i když už je úloha označená jako vyřešená nedá mi to.
Proč si myslíš, že jediný zpúsob řešení takovýchto úloh je správný pouze postup podle ↑ gadgetka:.
Ukáži výpočet metodami žáků "1.stupně základní školy"
1. Všechny pokoje naplníme nejdříve 3 žáky, tedy 45x3=135
2. Ještě nám zbývá umístit 169-135=34 žáků do těch 5-ti lůžkových. (to je přidat 2 žáky)
3. A tedy 34/2=17 bude  5-ti lůžkových.
4. 3 lůžkových pak 45-17=28

Žádná neznámá x natož pak x a y.

Offline

 

#9 05. 06. 2019 06:27

misaH
Příspěvky: 10891
 

Re: Slovní úloha - rovnice

↑ Honzc:

:-)

Ahoj.

No - tento postup by nerozumela aspoň polovica ôsmakov, ver tomu...

Ináč pěkné.

Offline

 

#10 05. 06. 2019 14:07

Mfan
Zelenáč
Příspěvky: 16
Reputace:   
 

Re: Slovní úloha - rovnice

↑ misaH:Ahoj,
stejný postup jsem použil ve vzorovém testu Cermat pro páťáky, příklad se zajíci a koroptvemi. Když pominu, že na začátku jsem musel vysvětlit, co je koroptev, žák to pochopil celkem rychle a po čase to spočítal sám. Pravda, jde o inteligentního studenta s nadstandardním zájmem o matiku. Jak by to šlo někomu slabšímu,  to fakt nevím. Stejně si ale myslím,  že metodou x y (ev. t:) si člověk tolik nemusí lámat hlavu. Teda když to umí.

Offline

 

#11 05. 06. 2019 14:22 — Editoval misaH (05. 06. 2019 14:23)

misaH
Příspěvky: 10891
 

Re: Slovní úloha - rovnice

↑ Mfan:

:-)


Kto nezažil, neuverí...

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson