Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
!! 17.06.2018 (Jel.) Khanova škola zve nadšence ke spolupráci na překladech návodů pro učitele a rodiče.
! 04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
17.01.2016 (Jel.) Rok 2016 s novými a novějšími krystaly od kolegy Pavla!
17.01.2016 (Jel.) Nabídka knih z oborů matematiky, fyziky, chemie
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 26. 06. 2011 16:25

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 29854
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   90 
 

Novinky ze sekce pro Moderátory

Zdravím vás a předkládám vám výstupy ze sekce pro Moderátory:

----------------------------------------------------------------------------------------
Technická dohoda Moderátorů k prosazování pravidel fóra

1) Obecně:

Upozorňovat na pravidla bez poskytování pomocí k řešení může pouze Moderátor. Ostatní uživatele mohou v příspěvku upozornit na pravidlo pouze zároveň s poskytnutím alespoň minimálního doporučení k problému.

2) Pravidlo "jedné úlohy do tématu" platí.

Uživatelům nedoporučujeme reagovat na témata výrazně porušující toto pravidlo. Je na rozhodnutí Moderátorů, zda takové téma zavře úplně nebo provede EDIT úvodního příspěvků.

Poznámka: mně vyhovuje při zásahu do tématu použití odkazu na toto téma.

3) Pravidlo "Kompletní řešení" platí.

Kompletnost poskytováno řešení je závislá od stylu a obsahu úvodního příspěvku. Čim méně poskytuje autor dotazu, tím méně poskytne řešitel.

Kompletní řešení neposkytovat a moderátorsky zakročit, pokud:

- je zřejmě, že předmětem dotazu je vyřešení domácího úkolu, kde podle představy učitele má být prokázána samostatná práce - řešení poskytovat pouze formou postupného vedení k výsledku,
- dotaz obsahuje standardní úlohy, běžné dostupnou v materiálech nebo na fóru - poskytnout odkaz

Kompletní řešení lze poskytnout v případě, že je zřejmě:

- dotaz obsahuje úlohu z přípravy na přijímačky, z průběžné přípravy, není aktuální úloha,
- úloha je zajímavá jako vzorová a je rozebrána obecně, než konkrétně.

Důležité:

Kompletní řešení nemá obsahovat podrobné kroky a meziúpravy, které vzhledem k úrovni úlohy by měl autor dotazu zvládnout sám (například řešení nerovnice při hledání def. oboru funkce).

4) Více řešitelů v tématu a projev vzájemné netolerance - podrobně téma + anketa.

Platí dohoda o oznámení "Pracuji na tom" - do tématu nikdo jiný nezasahuje, dokud není zřejmé, že:

- původní řešitel to řeší chybně nebo výrazně neefektivně,
- třeba vložit "speciální" komentář ohledně toho, co řešitel "neví" (např. že autor dotazu studuje dálkově a nezná to a tamto...
- původní řešitel není online.

Za vzájemnou netoleranci Moderátor může napomenout přímo v tématu nebo zápisem do sekce Připomínky.

5) Navržen výběr nových Moderátorů zejména pro sekce ZŠ, SŠ, případně další sekce (podrobně bude v tématu)

6) Návrh na vytvoření "Rady autorit" (zatím pracovní název) - založím samostatné téma.

Přišla jsem s prosbou, abychom vyhlásili také návrh vytvoření "Rady autorit" (pracovní název), jelikož pozice Moderátora, byť poskytuje některé možnosti, je především nezáživná administrativní činnost spojena s pravidelným věnováním času pro fórum.

Navrhuji oslovit a nabídnout speciální práva pro místní matematické, fyzikální a programátorské autority. Nepředpokládám žádné pravidelné (administrativní) působení, ale považuji za důležité slyšet názor a náměty k technické a odborné stránce fóra, k poslání a účelu.

Aktuálně lze nabídnout přidělení speciálních skupinových práv a založení speciální sekce s vymezeným přístupem.

---------------------------------------

Pokud budete mít pocit, že některý z bodu zasluhuje podrobnější rozbor a diskusi, založte si prosím samostatné téma s odkazem na toto téma. Případně, pokud zde debata bude nepřehledná, rozdělím do dalších témat. Děkuji.

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson