Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
!! 17.06.2018 (Jel.) Khanova škola zve nadšence ke spolupráci na překladech návodů pro učitele a rodiče.
! 04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
17.01.2016 (Jel.) Rok 2016 s novými a novějšími krystaly od kolegy Pavla!
17.01.2016 (Jel.) Nabídka knih z oborů matematiky, fyziky, chemie
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 09. 04. 2019 20:05

TonyFerguson
Zelenáč
Příspěvky: 4
Reputace:   
 

Pár příkladů ze přijímaček

Dobrý den, zkoušel jsem si vyzkoušet pár příkladů z přijímaček na SŠ 2018. Některé ale moc nechápu.
Například příklad 2.2 https://www.statniprijimacky.cz/wp-cont … klad-2.jpg
To, že tam je 100+1:0,09 pravděpodobně chápu, -- =+. Nechápu ale, proč tam je následně 100+100/9(teda vím, že se ta 1 a 0,09 vynásobí 100, ale nevím proč) a pak taky nějak nechápu proč je konečný výsledek 1000/9 (napadá mě akorát z té 100 udělat zlomek, ale pak mi ten výsledek i tak nevychází)

Nebo příklad 3.1 https://www.statniprijimacky.cz/wp-cont … klad-3.jpg
Nechápu jak se z té 1 stal zlomek 3/3.Napadá mě akorát z té 1 udělat zlomek 1/1, tím pádem by to bylo 4/3-1/1, jmenovatel ale musí být stejný a proto je to třeba znásobit, tady bych ale musel znásobit jen jediný zlomek aby vyšly 3/3 a znásobit by se správně měli oba zlomky ne?

Pak tu jsou taky 2 příklady zjednodušování výrazů, což nechápu snad vůbec, tady bych poprosil, kdyby jste mi někdo
ty 2 příklady vysvětlil kompletně.Nenašel jsem ani nějakou stránku, kde by tohle zjednodušování bylo vysvětlené, akorát nějaké příklady a tam jsem nějaké lehčí i zvládl. https://www.statniprijimacky.cz/wp-cont … klad-4.jpg

Jo a ještě se zeptám, - - = +, + + = +, -+ a +- je co? Tohle taky nějak nikde najít nemůžu.
PS: Tyhle základy jsem „trochu“ zapomněl vzhledem k tomu,že jsem šel původně na učnák, který jsem dokončil a pak šel pracovat, rozhodl jsem se ale ještě udělat jednu školu,takže se teď připravuji sám.Na češtinu jsem se připravil dostatečně, matematiku jsem ale asi trochu podcenil a tak budu rád,pokuď mi to tu někdo vysvětlí.

Offline

  • (téma jako vyřešené označil(a) TonyFerguson)

#2 09. 04. 2019 20:30

gadgetka
Příspěvky: 8443
Škola: Gymnázium Nové Město na Moravě (1985)
Pozice: maminka
Reputace:   461 
 

Re: Pár příkladů ze přijímaček

Ahoj,
1) Jak se dělí desetinným číslem? Zlomek musíš rozšířit tak, abys ve jmenovateli dostal celé číslo. Následuje sčítání zlomků, tzn. upravit zlomky na společného jmenovatele a sečíst.

2) Při sčítání (odčítání) zlomků musíš zlomky upravit na společného jmenovatele, v tomto případě na trojku. Jak jedničku vyjádříš pomocí třetin?

3)
$(3+a)^2$

umocníš podle vzorce $(a+b)^2$

$(3a)^2$

výraz umocníš na druhou, tzn. oba činitele součinu

$3^2$

číslo umocníš na druhou

V druhém výrazu roznásobíš závorky a provedeš sčítání a odčítání výrazů.

Pokud bys potřeboval podrobněji pomoci, pošli mi soukromou zprávu, případně e-mail. :)


Nejsem učitelka, proto matematiku neučím, ale přímo ji řeším...

Offline

 

#3 10. 04. 2019 09:24

vlado_bb
Moderátor
Příspěvky: 4234
Škola:
Reputace:   104 
 

Re: Pár příkladů ze přijímaček

↑ TonyFerguson:Prosim dodrziavat pravidlo o tom, ze kazda uloha ma byt v samostatnej teme, dakujem.

Offline

 

#4 10. 04. 2019 20:56

TonyFerguson
Zelenáč
Příspěvky: 4
Reputace:   
 

Re: Pár příkladů ze přijímaček

Děkuji za vysvětlení, už to chápu. Vůbec mě nenapadlo udělat z té 0,09 zlomek a u té dvojky jsem si z nějakého důvodu myslel, že je potřeba znásobit oba zlomky větším číslem než 1. U těch výrazů jsem byl totálně mimo, ale teď když vidím ten vzorec a pár dalších jsem si dohledal to už není nějaký velký problém.

BTW Omlouvám se, o tom pravidlu jsem nevěděl, příště si už dám pozor.

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson